vrijdag 1 april 2016

Van gebrokenheid naar geborgenheid


Als ik rood en overprikkeld ben, 
dan is het in mijn hoofd zo vol,
dan is het zó gebroken,
dan word ik horendol.

Als ik rood en overprikkeld ben,
dan word ik vanbinnen een beetje gek,
dan denk ik dat dat weken duurt,
dan kom ik nooit meer uit die nood,
dan zie ik als enige uitweg de dood.

Als ik rood en overprikkeld ben,
dan heb ik hulp van buiten nodig 
om weer groen en rustig te worden,
dan heb ik plannen bedacht,
die ik kan uitvoeren, 
zodat het leven me weer toelacht.

Van gebrokenheid naar geborgenheid.
Van verlatenheid naar veiligheid.
Van eenzaamheid naar me geliefd voelen.
Van me verstoken VOELEN van Zijn liefde 
naar heerlijk in Zijn armen zijn,
van niet meer weten hoe 
naar Hem zien in dromen 
of in brood en wijn.

Van gebrokenheid naar geborgenheid,
qua letters maar een kleine stap,
Maar het is de lange weg 
van intens rood 
naar intens groen.
Soms éénmaal per dag,
soms wel 10 keer achtereen.

En het me weer geborgen voelen
is het diepste wat mijn ziel mee kan/mag maken.
Zó intens verweven met Hem,
zó vertrouwd in Zijn armen,
luisterend naar zijn fluisterende stem.

Misschien is het daarom een voorrecht 
- en dat meen ik écht - 
dat ik meerdere keren per dag in het rood knal, 
zo mag ik telkens opnieuw ervaren,
hoe blij ik ben 
als ik weer vredig in Zijn armen val.
Geborgen.


Met deze blog doe ik mee aan de bloghop van April, met als thema geborgenheid. Dit thema is bedacht door Anton van: http://godisindestilte.blogspot.nl/2016/04/bloghop-april.html



3 opmerkingen: